This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

“’s Morgens sta ik aan de koffie met Bazart, ’s middags lunch ik met Koen Wauters”

In de reeks ‘Humans of MEB’ brengen we elke maand het verhaal van iemand uit de opleiding Media&Entertainment Business. Deze maand: Kristin Fauconnier, docente Mediamarketing in het eerste jaar. 

“Ik ben groot geworden in een warm communicatienest. Papa, prof Communicatie aan de KU Leuven, ademde communicatie vanuit de theorie. Mama, als huismoeder, zette het om in de praktijk. Mijn zus en ik traden in papa’s voetsporen, samen met mijn broer, neef en nicht, zelfs mijn dochter … Allemaal zijn we toegetreden tot de wereld van de communicatie.

Reclame en media waren steevast de onderwerpen aan tafel. Aan elke feestdis, tussen paasklokken of kerstbomen in, bespraken we wat we laatst op tv zagen en welke reclamecampagnes ons weer deden watertanden. Over Donald Muylle hebben we meer dan eens gediscussieerd (lacht).

Logisch dat ik na mijn studies Communicatiewetenschappen aan de slag ging in de reclamewereld. Campagnes maken was niet zozeer mijn specialiteit. Nee, ik ging maar al te graag vertellen hoe die campagnes moesten worden uitgerold in de media.  De campagne aan de man brengen, dat was mijn dada.

Na heel wat fijne jaren in de reclame nam ik in 2009 een drastische beslissing:  ik zou me in het hol van de leeuw wagen bij Medialaan. Het huis waar sterke mediamerken thuis zijn of beter: familie zijn van elkaar. Daar waar media gemaakt wordt. Daar waar alles in het teken staat van beleving. Want je beleeft het hier, wordt ons elke dag verteld.

En of ik het beleefde, daar bij VTM. We hebben veel plezier gemaakt. Toen VTM, de oudste van de MEDIALAAN-familie 25 jaar werd, was het groot feest voor iedereen. Toen Kadet en Stievie geboren werd was er champagne. Maar we hebben ook gerouwd toen JIM stierf.

’s Morgens aan de koffiemachine met de mannen van Bazart, s’ middags lunchen naast Koen Wauters en dan nog even nog een Qube meepikken met Netsky? Business as usual voor mij. Net als ’s avonds hard werken aan een presentatie voor de volgende dag, trouwens. Tot Coely langskomt en naast mij even haar heerlijke geluid produceert in de Q-studio. Geef toe, er zijn ergere plekken om te werken, niet?

Eerlijk waar, werken in de media is magisch. Het is als een microbe. En eens ze in je lijf zit, is het voor altijd.”

2017-12-18T14:40:49+00:00

Over de auteur:

Als kind gebeten door het televisievirus, jaag ik nu mijn droom achterna om iets te kunnen betekenen bij het uitwerken van een televisieprogramma. Woestijnvis rekent al op mij als logger voor verschillende producties en hieruit wil ik groeien naar een redactionele of productionele job met verschillende facetten waarin ik mij helemaal kan uitleven.

Plaats een reactie